vörös betyár

kutyás kalandozásaim

hozzászólások

  • HuYacusa: dr.oid Sajnálattal tapasztaltam, hogy nem írtál újabbat, pedig nagyon jól indult...én legalább is ... (2008.11.14. 20:43) miniatűr terrorista
  • HuYacusa: Eddig jó, folytasd légy szíves! (..bár ízlésem szerint a "kis szaros" jelzőt kispórolhattad volna.... (2008.10.22. 22:21) a kezdetek

cseperedő gengszter

2014.05.13. dr.oid

Sumó új nevet kapott tőlem és Macivá avanzsált. Szép pofája emlékeztetett TV Macira, homlokát pedig zseniálisan tudta ráncolni. Ilyenkor úgy nézett ki mint Yoda aki gondterhelten Palpatine szenátor éppen aktuális gaztettének következményeit mérlegeli. Maci testalkata is macisodott, öt hónaposan már nyoma sem volt a puha kölyökbundának a gombóc kölyökkutya testnek. Lábai párosával nyúltak meg. Hol elöl volt rövidebb, hol hátul. Hosszabb lett a háta. Volt egy időszak amikor testéhez képest madárfejű volt, nagy lapát fülekkel, hosszúra nyúlt kamukirály Pinokkió orral. Kopasz hasán vajszínű aljszőr nőtt. Eltűnt a kankölykök csutkapamacsa a szerszám végéről. Vicces mutáló hangon ugatott. Már nem kis pilincka farkincájával csapdosva csóvált amikor örült. Csányi Vilmosról ekkoriban olvastam pár cikket, s kutyám kamaszodásával belecsöppentem az etológia sűrűjébe. Maci tejfogait elpotyogtatva készülődni kezdett a janiszerepre. Megkérdőjelezhetetlen alfa pozícióját szuggesztív metakommunikatív eszközökkel demonstrálta. Morogva szaggatta kedvenc melegítőgatyám szárát, sokszor sikerült félig lerángatnia rólam. Jampecként masírozott föl-alá, úgy gondolta az ő feladata sétáltatni engem. Tüdőgyulával feküdtem 42 fokos lázas hidegrázással küzdve. Ordítva mint egy kiképzőőrmester lerángatta rólam a takarót és a lábamnál fogva elkezdett levonszolni az ágyról. Még az ágyat is bególyázta volna a hatás kedvéért ha hagyom. Borult a bili. Meg kellett mutatnom neki ki a főnök. Bunyóztunk párszor. Nem komolyan, birkózásszerűen. Nem vagyok lekvár gyerek, néhányszor belepasszíroztam a földbe miközben rámordultam. Kívülállóként lehet, hogy elmeroggyant viselkedésnek tűnik, de működött. Maci fokozatosan megértette, hogy nincs értelme a gazdit kóstolgatni, mert kevés ő ahhoz. Akaratok versengése volt ez, ami az erősebb akarat győzelmével zárult. Utólag belegondolva ráfaragtam volna ha engedek neki, kezelhetetlen zsarnok vált volna belőle. Öntörvényűsége és konoksága génjeiből fakadóan megmaradt de kordában lehetett tartani. A marokszám befalt sajtízű Lavet csonterősítő és multivitamin tabletták megtették a hatásukat, túlteljesítettük a tervet. Maci szép nagydarab rozsdavörös bársonyszőrű negyvenkilós kamaszkutyává cseperedett. Új megnyúlott testével eleinte nehezen barátkozott és viccesen mozgott benne. Márta az állatorvosnő egy-másfél éves koráig nem javasolta a domboztatást az izületek védelmében. Kimélő üzemmódban növeltem a séták időtartamát. Különös kapcsolat alakult ki köztünk. Kutyám megérezte a jelenlétemet akkor is amikor nem látott. Ha befordultam az utca végén már tudta, hogy hazajöttem. Létezik hatodik érzék, sőt állítom, hogy a kutyák megérzik a ki nem mondott gondolatokat, rossz hátsó szándékot, kiszúrják és megugatják a rosszindulatú, gonosz embereket. Lehet, hogy nem minden kutyánál működik, Macinál atombiztosan jelzett a tudatradar. Ha hangosabban vitakoztam a családból valakivel közénk állva intézkedett. A kamaszkorral lassan megjelent az ivarérettség ami megváltoztatta az ismerős kutyafalka erősorrendjét. A kanok veszélyt szimatoltak az új trónbitorlóban, a szukák potenciális partnert láttak benne. Maci határozottan lépett fel, legalábbis ő úgy képzelte, sajnos a valóság néha rácáfol a képzetre. A kutyák gyorsabban mozognak az embernél és én nem tudtam mindig megvédeni az előbb-utóbb elkerülhetetlen konfliktushelyzetekben.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vorosbetyar.blog.hu/api/trackback/id/tr836158849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása